Teaching Assistant 2021/2022 at Askanisches Gymnasium

Hi!

My name is Gabriel Flynn. I’m a writer and researcher from the UK, and I will be a Language Assistant at the Askanisches Gymnasium for the coming academic year.

I grew up in Manchester in the industrial northwest of England before studying English and Creative Writing at the University of East Anglia, a famous centre of writing and translation in the medieval city of Norwich. For several years, I lived in London and Bremen, working as an English teacher, bicycle messenger, and musician. After completing my Master’s degree in English, I spent a year as a graduate student at Harvard University, where I studied aesthetic philosophy, psychoanalysis, and German sociology.

This year, I’m looking forward to improving my German, enjoying life in Europe’s most exciting city, and spreading the message that while some in the UK are turning their backs on Europe, many of us are still proud Europeans.

My greatest love is literature – everything from Shakespeare to Kafka – and my fiction and essays have appeared in various journals and magazines in the UK. My other interests include art, philosophy, politics, and history. I’m also a big football fan. Manchester United and Werder Bremen are the clubs of my heart, though I am looking forward to watching Union Berlin this year.

Please feel free to say hello if you see me around and ask me anything about improving your English, living and studying in the UK, or anything else!

I look forward to meeting you soon.

Gabriel Flynn

Teaching Assistant 2021/2022 am Askanischen Gymnasium

Hallo!

Ich heiße Gabriel Flynn. Ich bin Schriftsteller und Forscher aus Großbritannien und werde im kommenden Schuljahr Sprachassistent am Askanisches Gymnasium sein.

Ich bin in Manchester im industriellen Nordwesten Englands aufgewachsen und ich studierte Englisch in der mittelalterlichen Stadt Norwich an der University of East Anglia, einem berühmten Zentrum fürs Schreiben und Übersetzen von Texten. Ich habe auch mehrere Jahre in London und Bremen gelebt und als Englischlehrer, Fahrradkurier und Musiker gearbeitet. Nach meinem Master in Englisch verbrachte ich ein Jahr als Doktorand an der Harvard University, wo ich ästhetische Philosophie, Psychoanalyse und Deutsche Soziologie studierte.

In diesem Jahr freue ich mich darauf, mein Deutsch zu verbessern, das Leben in der aufregendsten Stadt Europas zu genießen und die Nachricht zu verbreiten, dass obwohl einige in Großbritannien Europa den Rücken kehren, viele von uns immer noch stolze Europäer sind.

Meine größte Liebe ist Literatur – alles von Shakespeare bis Kafka – und meine Kurzgeschichten und Essays sind in verschiedenen Zeitschriften und Magazinen in Großbritannien erschienen. Zu meinen weiteren Interessen gehören Kunst, Philosophie, Politik und Geschichte. Ich bin auch ein Fußballfan: Manchester United und Werder Bremen sind die Clubs meines Herzens, aber ich freue mich schon darauf, dieses Jahr Union Berlin zu sehen.

Bitte zögern Sie nicht, Hallo zu sagen, wenn Sie mich sehen, und fragen Sie mich, ob Sie Ihr Englisch verbessern, in Großbritannien leben und studieren oder etwas anderes tun möchten!

Ich freue mich auf unser Kennenlernen.

Gabriel Flynn